divendres, 11 de novembre del 2011

Ho he piulat a Twitter sobre ensenyament i mates

Què fem amb els "professors" que desensenyen? Caldria recordar-los que els nens i nenes tenen cervell i no fotocopiadores?

"... anys després, en una conversa pedagògica, ningú esmentà les TIC amb aquell punt de veneració ..."

Si no sabessin polinomis però fossin curiosos, estratègics, perseverants, imaginatius, metòdics, ... s'emprenyaria algú?

Per aquells qui organitzen l'activitat matemàtica a base de llistats ... "res s'automatitza si no és comprèn"

Hem d'aconseguir que els nostres alumnes valorin més el fer-ho bé que el fer-ho ràpid. Cal una cultura de l'aprenentatge lent.

En l'era del luxe tecnològic convé recordar que PINTAR mapes amb colors o RETALLAR triangles per quadrar-los han estat i són mates de debò.

Una mutació a l'espècie humana ha fet que les capacitats per dibuixar s'hagin reduit a capacitats per clicar?

Per què hi ha tants profes (tants!) que expliquen ràpidràpid completament indiferents al que els alumnes entenen/aprenen?.